Jumat, 07 Juni 2013

Pilihan

Dari semesta dunia kupilih kau semata; adakah kau anggap layak bagiku untuk duduk penuh duka ?
Hatiku bagai pena ditanganmu; lantaran kaulah aku girang gembira atau sangsai rindu
Apa yang mungkin terjadi padaku, lain daripada yang kauinginkan?
Apa yang mungkin kau lihat, lain daripada yang kau tunjukkan?

Dari diriku kadang kautumbuhkan duri, kadang mawar; kadang kucium mawar, kadang kupetik duri.
Kalau kubuat aku tetap demikian, tetaplah aku demikian - kalau kau hendaki aku demikian, jadilah aku demikian

Dalam wadah itu, dimana kauberikan warna pada hatiku, bagaimana jadinya aku? bagaimana jadinya aku? bagaimana pula cinta dan benciku?

Bila kau tersembunyi, aku pun termasuk mereka yang tak beriman. Bila kau tampil, aku pun termasuk mereka yang beriman

Apakah yang kumiliki selain dari apa yang telah kau berikan kepadaku? Apakah yang kau cari dalam saku dan lengan bajuku ?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar